fredag 19 oktober 2012

Planering...

Det är alltid lättare och roligare att få igenom något om man har det planerat. Ofta händer det att man bestämt sig att man skall åka till gymmet, men när man kommer fram så vet man inte riktigt vilken muskelgrupp man tänkt sig träna. Efter några sekunders tanke så tar man de säkra korten och kör de maskiner och övningar som man känner sig bekväm med. Visst känns det bra till en början men i längden så kan det bli rätt tråkigt och din träning blir då kanske inte så varierande.. Haha talar av egen erfarenhet J
Men efter att man planerat in sin veckas träning och går efter den så kan jag säga att det är mycket roligare, och känslan blir att man har varit mer effektiv under hela träningstiden J
Mitt schema för nästa vecka....
V43              
Måndag Tisdag Onsdag Torsdag  
   
Övingar Tid/Rep Övingar Tid/Rep Övingar Tid/Rep Övingar Tid/Rep
BodyPump 55 min Vila   CX 30 min Löpning 30 min
Sh´bam 55 min BodyPump 55 min Rygg (latsdrag) 10x3 rep
  Sh´bam 55 min Rygg (stång) 10x3 rep
  Axlar (stång) 10x3 rep
  Axlar (maskin) 10x3 rep
  Bröst (bänkpress) 10x3 rep
            Bröst (flyes) 10x3 rep
   
Fredag   Lördag   Söndag      
   
Övingar Tid/Rep Övingar Tid/Rep Övingar Tid/Rep  
Löpning 30 min Core övingar 20 min  PT/gym 1 tim  
Biceps (stång) 10x3 rep Mage sida (vikter) 10x3 rep  
Biceps (maskin) 10x3 rep Mage(Kabelcrunches) 10x3 rep  
Triceps (vikter) 10x3 rep Planka 3x1min  
Triceps (maskin) 10x3 rep Magövingar m boll 10 min  
Ben ( Benpress) 10x3 rep  
Ben (liggande lårcurl) 10x3 rep            

4 kommentarer:

  1. oj oj vilken rolig vecka!
    Jag har också en träningskalnder där jag skriver ner veckans träning.
    Bestämmer också i förväg vad jag ska träna. Lättare att få utdelning över hela kroppen när man gör så. Annars kan det lätt bli som du säger, man tar de lätta säkra korten och tränar mest samma kroppsdel.
    Du har ju fått in ett jättebra schema som tränar hela kroppen! Jag är så imponerad över ditt go! En liten fråga, vad är CX för spännande?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är verkligen jätte bra av dig att köra efter planering :)
      CX är också ett koncept från Les mills, så som BP och Sh´bam. Det är ett funktionellt och effektivt coreprogram som stärker mage, rygg och rumpa. Man jobbar med den egna kroppen som motstånd och använder även gummiband vilket gör det möjligt att anpassa belastningen och samtidigt utmana kroppen maximalt.

      Radera
  2. Jaha, jag ska ju på Core nästa vecka som är 30 min. Kanske är liknande med gummiband..:)


    SvaraRadera
  3. Ja det kan det säkerligen va! Eller så använder ni bara kroppen som motstånd som är minst lika bra :)

    SvaraRadera