fredag 24 januari 2014

Helt sjukt!

Idag har jag fått varit med om något som bara vi kvinnor kan råka ut för men helt sjukt va det!
Idag kom jag hem en timme tidigare från jobbet och med det skyndade mig hem för att byta om och sticka ner på gymmet!
Nu är det så att man kanske inte pratar så mycket om när man har sin "tjej vecka" men den har jag nu...
Och med det så blev det också till att byta tampongen innan jag stack ner.. Så en halv stressad Therese bytte tampongen kasta på sig tränings kläderna och sen iväg!
Jag körde på efter vad som va planerat 20 min på crosstrainern och 460 kcal fick brännas :-) Efter crosstrainern kände jag hur jag började bli lite öm i ryggen men jag trodde att det berodde på att jag under dagen hade små frusit och spänt mig, så jag fortsatte med träningen men efter en timme med mage och lite ben gjorde det riktigt ont och jag fick ta och ge upp för att ta mig hem (och det är inte likt mig) , men först för att hämta Emilia på skolan. Men bara på några minuter så kunde jag knappt ta mig ur bilen! Jag fick nästan släpa mig upp från bilen och in för att hämta lill tjejen och när vi kom hem så va det så illa att Emila fick hjälpa mig ur bilen och öppna huset och ta mig till soffan och där fick jag ligga tills Anders kom hem! Han fick bokstavligt lyfta mig ur soffan och ner på golvet där jag fick ligga med benen högt och med en rak rygg! Där låg jag i 3 timmar och med panodil i kroppen och inget blev bättre! Jag tog mig upp en gång när Gabby kom och hämtade sin bil men jag trodde att jag skulle gå av så ont gjorde det! Men efter både tårar och en djävulsk smärta så blev denna damen riktigt kissnödig hade hållit mig ett tag då jag visste hur ont det skulle göra att sätta sig på toaletten.. Men det va bara till att ta sig upp och in på toa, samtidigt så kom jag ju på att jag måste byta tampongen! Och gissa vad som händer!!?? Hahaha helt otroligt!!
I samma ögonblick som jag tar ut tampongen så känner jag att något hände med min smärta i ryggen!! Jag kunde röra mig!! Helt fantastiskt!! :-) Från att nästan har gråtit på vägen i på toa så nästan hoppar jag ut från den! :-) Tydligen har jag fått ett tryck på en nerv och ju länge tid jag har haft tampongen i och den har svällt så har den tryckt mer och mer på nerven / nerverna.. 

Nu känns allt ok, lite öm bara men jag har nästan ingen smärta alls och jag kan gå helt utan problem mot dom två-tre stegen jag tog innan och nästan bröt ihop! 
Hade inte en tanke på att något sånt här skulle kunna hända! Hahaha helt sjukt hur galet  det kan bli av en sån liten sak som en tampong ;-) 
Hahaha så ett tips från coachen... Tjejer stressa aldrig med tampongerna! Det kan sluta med stora problem ;-)


2 kommentarer:

  1. Men aaaaj!!! Aldrig hänt mig! Vilken lycka att det va snabbfixat iaf;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja eller det blev bättre men tyvärr inte bra :-(

      Radera