tisdag 28 januari 2014

Snö i Skåne...

Hahaha vi fick snö i Skåne igår och det blev kaos direkt! :-D
Det är ngt jag har fått lärt mig under dessa åren här nere i söder, att skåningar och snö rimmar inte så bra ;-)

Jag hade lätt kunnat va utan detta men barnen är glada, Lucas blev överlycklig för att i hans lilla värld så är det så att när snön kommer så är det jul, och när det är jul kommer tomten, och när tomten kommer får man paket hahaha... Men tyvärr så fick denna mamma förstöra denna lycka, så man kan säga att vi va inte riktigt överens i morse när jag försökte förklara att julen har ju redan varit och tomten har ju redan varit här.. Det blev lite tårar men med lite mutning från mammas sida med att åka få åka pulka efter dagis så va allt bra igen :-)
Så en timme efter jobbet i backen (dagens träning) men med en halv kass rygg så känns det sådär.. Men barnen blev glada och med det är man rätt nöjd :-)

2 kommentarer:

  1. Sötnosarna! Mysigt med snö ju, jag blev också glad när snön kom här :) Du skulle sett oss i Norrland på julafton :) Det var nästan så vi vuxna hade roligare än barnen hahahah! Kram Agge

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha ja det kan jag tänka mig! Roligt när man är många, jag har nu lovat att bygga en snöborg nu i helgen om det är kramsnö... Hahaha men vi får se hur den blir ;-) Kram på dig min vän! <3

      Radera