fredag 31 januari 2014

Skräp mat...

Nu har jag varit duktig och ätit matlåda i 2 veckor och med bra och nyttigt innehåll, helt underbart och vilken skillnad. . Inget jagande på vad som skall ätas varje dag, kontot har fått behålla 70:- om dagen, och det känns bra! :-)

Men idag missa jag den helt... Stressen tog över i morse och med det så glömde jag matlådan i hallen där hemma :-(

Så stressad som man är (ibland) så är dom där jävla drive in ställerna sjukt bekväma, så det blev två nuggets burgare på Burger King men jag har nog aldrig mått så illa efter två sånna här små sk burgare, majonnäsen växte i munnen bara efter två tuggor så det fick sluta med att jag åt bara kycklingen och resten kasta jag! Fy f..! Hmmm får äta ngt när jag kommer hem...
Men det är otroligt hur kroppen fort vänjer sig vid bra mat istället för detta trams... Visst det kan va gott ibland men det verkar som om att suget av "snabbmaten" har gått över lite hos denna lilla dam! Skönt att få en sån bekräftelse, det tycker jag om!  :-)

2 kommentarer:

  1. Tips till nästa gång du missar lunchen hemma... ica och willys (exempelvis) har döbra plockasjälvsalladsbar... ägg och frult och allt möjligt finns... dyrt, men absolut inte dyrare än skräpet på hamburgerkedjorna! Supergott alternativ!:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag brukar ibland handla på ICA Maxis salladsbar :-)
      Men det är bra att tänka på :-D

      Radera