fredag 3 januari 2014

Kroppsmätning nr 1

Lite besviken är jag men det har även varit ett jäkla ätande i jul helgerna, men det har det varit värt! För det är ju bara jul en gång om året :-)  Men även så när när jag gjorde kroppsmätningen sist så va jag mitt i en fantastisk sommar då jag sprang och promenerade otroligt mycket samt så körde jag mycket kondition grupp pass som jag nästan inte gör något idag, förutom min dans 1 gång i veckan men det ger inte den där högintensiva träningen som jag skulle behöva ser jag... (förr körde jag 2 dans och 1 Bodyattack pass i veckan)

Jag ligger på samma vikt som i somras men alla värden är sämre förutom att min styrka i armarna är idag lika, samt så har fett % gått ner ngt. Men när jag tittar på ben så tror jag att något har hänt i mätningen vänster ben har fått riktigt konstiga värden.... :-(

Men det är bara till att acceptera det och köra vidare men en sak är säker och det är att nu kommer jag att göra en instruktör lycklig för nu blir det till att ta tillbaka Bodyattacken i mitt liv igen och sen ska crosstrainern få bli den maskin som får jobba, inget mer löpband med promenader... Slut på det!! CX Worx blir det också mer av och förhoppningsvis så kommer Bodycombaten in en bra tid så man kan gå på den oxå! :-)

Sen så har jag nog den största utmaningen framför mig och det är maten! SKÄRPNING Therese!! Nu räcker det med all skräpmat och bekväma maträtter! Jag tycker att jag är en envis jäkel när det gäller min träning så då borde jag ju kunna va det när det gäller min kost också! Jag vet att jag kommer nog inte kunna hålla på med att räkna kalorier men jag måste tänka lite extra bara om jag vill ha mina resultat till sommaren! :-)

Resultatet och starten för 2014!

Januari 2014:                    Augusti 2013:

Vikt: 69,2 kg                        69,2 kg
BMI: 24,5.                            24,5
BMR: 6197                          6339

Fat % : 28,8%.                     26,7%
(Hur många % av kroppsvikten som är fett)

Fat mass: 19,9kg.             18,5kg
(Fettets vikt i kg)

FFM: 49,3kg.                      50,7kg
(fettfri massa: Hela kroppsvikten minus fett)

TBW: 36,1kg.                      37,1kg
(hur mycket vatten du har i kroppen, uttryck i kg)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar