fredag 25 april 2014

Min syster!

Min syster och jag är väldigt olika gällande att röra på sig.. Men nu har hon äntligen bestämt sig till att ta tag i sin vikt och göra något åt det! och med det har hon nu startat en blogg där man kan följa henne till ett hälsosammare och nya liv, hennes mål är att komma ner till 70 kg idag 87,9..
Hon är mycket duktigare än vad jag är när det gäller att äta rätt! Hon kör mycket med kost och mindre träning, men tanken är att träna mera men det är den svåraste biten för henne..
Att ta steget att börja ta tag i sin träning och kost är inte alltid så enkelt, speciellt inte när man är lite större och allt bli extra jobbig... Det gäller att man har en tuff disciplin en mål och att man har bestämt sig att nu ska det bli en förändring i mitt liv!! För det är sjukt lätt att man hamnar i det läget där inget händer och vågen inte visar några resultat och motivationen rinner ut i sanden. Men det är då man ska titta tillbaka på där man började och påminna sig själv om varför man gör detta och vad det kommer att ge dig när uppförsbacken tar slut.. för det gör den.. och nerförsbacken kommer och då är bara att hänga med för resultaten kommer..

Jag är så sjukt stolt över min kära syster och det jobb hon lägger ner på detta! Hoppas att hon håller sig fast i detta nu och får en rutin på sin träning så kommer hon få fantastiska resultat! :)

 Hennes Blogg: Början på mitt nya och hälsosammare liv

Blogg: http://mickan84.blog.se/


Här va hon när hon började den 9 mars...

Vikt: 94.1
Längd: 168 cm
Mage: 108.5 cm
Bröst: 108 cm
Överarm: 34 cm
Rumpa: 116 cm
Lår: 69 cm
Vad: 42 cm

IMG_0442
Ok så här ser jag ut nu. Kommer att lägga ut bilder under tidens gång så att man får se resultatet.

Mått 24/4-14

Vikt: 87.9 kg – 6.2 kg
Mage: 93 cm – 15.5 cm
Bröst: 91 cm – 17 cm
Arm: 31 cm – 3 cm
Rumpa: 105 cm – 10 cm
Lår: 61 cm – 8 cm
Vad: 38 cm – 4 cm

Riktigt bra jobbat tycker jag. Måste bara få tillbaka motivationen till att träna.

IMG_0502IMG_0503

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar