torsdag 17 april 2014

Nytt schema!


Nu blir det till att börja träna efter schema igen!!Jag måste göra det annars så fortsätter jag bara med det som jag bara tycker är roligt och så missar jag ju en hel del muskler...
Detta är vad jag hade tänkt mig att köra efter, det är nästan samma som jag körde vid jul men med lite justeringar.. :)  Ben kommer jag att ta det lugnare med då jag har mina problem med mina knän så squatsen lägger jag inte in i schemat utan kör de gånger det känns ok.
Sen måste jag skärpa mig med min morgon träning!! Jag va ju så jäkla duktig innan och tog mig upp om mornarna men nu den senaste tiden har det varit sjukt svårt att ta sig upp, jag har hört talas om vår trötthet... Men om det är det som har varit problemet eller om jag bara helt enkelt behövt mer sömn den senaste tiden vet jag inte, men nu får det va nog! Jag måste upp! Jag vet ju om att jag blir så mycket piggare om jag kommer upp och ger mig iväg, så skärpning!!

Nu är det inte inte lång tid kvar tills värmen är här så nu jäklar kör vi!!


Måndag Tid/kg Rep
(varannan vecka morgonkondition) 60 min  
Kvällen    
Uppvärmining  30min  
Core (eget pass) 30 min  
Axlar     
Drag till hakan, skivstång  23kg 15x3
stående flyes 11kg 10x3
Armhävingar   20x3
     
Biceps    
Skivstångscurl 25kg 10x3
Bicepscurl - Stående, rotation 15kg 13x3
 Hammercurl, sittande 15kg 10x3
Kondition avslut (300kal) 30min  
     
Tisdag Tid/kg Rep
Kondition 60 min  
     
Onsdag Tid/kg Rep
(varannan vecka morgonkondition) 60 min  
Kvällen    
Dans 55min  
Triceps    
Axelpress i cablecross 30kg 12x3
Triceps over head 15kg 10x3
Lying Triceps Extension (två hantlar) 9kg 12x3
Bänkpress skivstång - Tätt grepp 40kg 10x3
Ben    
Leg kick-back” i cablecrossen  40-45kg 13x3
Leg "sida"i cablecrossen  25-30kg 13x3
     
Torsdag Tid/kg Rep
(varannan vecka morgonkondition) 60 min  
Vila    
     
Fredag Tid/kg Rep
Kondition (crosstrainer) 20 min  
Mage    
Planka 1min 3
Kabelcrunches 60 kg  20x3
situps M vikt 10kg 20x3
Sneda situps M vikt 15kg 20x3
V-Situps 5-10kg 15x3
Planka 1min 3
     
Lördag Tid/kg Rep
Kondition 60 min  
Ben    
Maskin (insida lår) 70kg 13X3
Ben press 100-120kg 10x3
Leg kick-back” i cablecrossen  40-45kg 13x3
Leg "sida"i cablecrossen  25-30kg 13x3
     
Söndag Tid/kg Rep
Vila (kondition)    
     

1 kommentar:

  1. Wow vilket fullspäckat schema, hihi.
    Själv har jag kört på låg växel under några veckor. Har kört 4 vilodagar i veckan faktiskt vilket jag trodde var omöjligt om du skulle frågat mig för 6-8 månader sen, hihi. Men nu har jag lagt i högre växel igen så kör 5 dgr i veckan om jag inte är för trött. Är ganska duktig på att köra så hårt att jag blir utslagen dagen efter.. På både gott och ont. Ju högre intensivt pass du kör desto mer vila behöver du, glöm inte det träningskompis:)

    SvaraRadera