tisdag 18 december 2012

Focus gym..

 

Jag har alltid ett mål och en tid när jag går till gymmet. Tiden är dyrbar och man vill ju hinna med det man har planerat in att göra på den planerade tiden, och den tid som ibland kan bli över är edast plus tid och betyder antingen ett extra varv på en muskelgrupp eller helt enkelt en liten extra lång strech allt beroende på hur hårt man har tagit i.

Målet är att pressa sig själv lite var gång med något extra kg eller att oavsett hur trött du än är så har du bestämt dig för att göra en övning 10 gånger så ska den till varje pris göras 10 gånger!

Gymmet kan säkert för många vara skrämmande, det var det för mig till en början...
Det tog mig lång tid innan jag bestämnde mig för att ge mig på dessa "farliga" maskiner och vikter.
Grunden till att jag inte våga ge mig på maskiner och fria vikter va nog i mesta del för att man va rädd för att göra fel.
Men när jag väl bestämnde mig för att övervinna min rädsla över maskinerna så visade det sig att dom va inte så farliga och nu är det riktigt roligt.. Men det finns fortfarande en hel del maskiner som man inte har testat men den tiden kommer då man ger sig på dom oxå :)
Man hittar fort sina favorit maskiner och kör gärna sin träning på dom, blandat med fria vikter!
Så för er som vill men inte vågar säger jag bara VÅGA! det är inte så farligt som man kan tyckas tro ibland :) Tvärtom det är riktigt kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar