lördag 15 december 2012

Ge inte upp! Stanna till och tänk efter..




Det finns så otroligt många människor som ger upp sin träning för fort..  Det är oftast inte så svårt att börja träna men det är mycket svårare och fortsätta.
Att börja träna kan vara för många av många olika anledningar, antingen för sin egen del, för någon annan, eller för grupptryck... Vad som är rätt eller fel får man själv avgöra, men min egen åsikt är att träna aldrig för någon annan än dig själv! Det ska vara på dina villkor och dina mål och ingen annans!
Gör man det för någon annan och inte får den respons eller det resultat som önskat, så tror jag nog att man lätt låter sig själv ge upp för att det blev inte det resultatet som den andra parten velat..

Gör du det för dig själv så vet du varför du gör det, du vet hur du ska göra det och du vet vad du själv vill uppnå.. Men glöm inte! allting tar olika lång tid!
Vet du inte vad, eller hur? men att du vill!! så har du kommit väldigt långt!
Din vilja är den som kommer att få dig att genomföra detta!
Börja med att sätt upp ett delmål, gör den inte för tuff, då är chansen stor att du fort tröttar och din vilja förvinner för du inte har orken. Ta det hellre lugnt och lägg ett realistiskt mål, ett mål som du verkligen kan uppnå under den tid som du bestämt. Det kommer att stärka dig den dagen som du tar fram vågen eller ditt måttband och du ser att du verkligen kan! Att klara ett mål som man satt oavsett högt som lågt så finns det nog inget som stärker dig själv så mycket som då du klarar det!

Har du inte klarat det så ge inte up!! Stanna till och tänk efter... Vad gjorde jag fel? vad kunde jag ha gjort bättre? Har jag verkligen gjort allt för att nå mitt mål? Samla ihop allt och gör en ny tidsplanering och mål och låt den där starka viljan som du har inne i dig få komma fram igen, och låt dig inte bli överkörd av de dåliga tankar som lätt kan komma när det inte har gått som man hoppats på!

Tänk på att din styrka sitter inte i kroppen! Utan den sitter i huvudet ihop med din vilja :)

2 kommentarer:

  1. Så bra skrivet.. It`s all in your head! detta kan jag skriva under på!
    Älskar din blogg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så jätte mycket Linda!! Så roligt att du tycker om den! Stor kram på dig! :)

      Radera