torsdag 13 december 2012

Min Motivation....



Vad är det igentligen som får dig att ta dig gymmet eller tar dig den där exra promenaden eller tom tar ett pass hemma?!

Jag kan ibland känna att det kan det vara motigt att röra på sig när man är trött och inte på humör. Och det känns ännu värre nu när det är kallt och mörkt ute. Men när man väl tar sig iväg och försöker och ger sitt bästa ändå, så känns det oftast mycket bättre efteråt.
Träning kan för många ibland kännas enklare om man har någon att träna med, en som hjälper en upp och pushar på när man inte känner att man orkar..
Har man inte det, så gäller det att ha en stark vilja och karraktär till att fortsätta även de dagar som man kan känna sig helt nere och orkeslös..
Jag har ett enormt härligt gäng på Oasen som gör att det alltid är lika roligt att komma dit på pass, och dessa är oxå en av många anledningar till att jag åker dit! Dom motiverar mig!! :)

När jag kör ren styrketräning (maskiner och fria vikter) vill jag gärna gör det själv, i min egen takt och med hög musik i mina lurar.
Finns nog inget bättre än när man kommer in en tidig morgon på gymmet och bara kan ta för sig av maskiner och vikter utan att behöva vänta..

Mina egna mål och mina vänner är det som motiverar och inspirerar mig till att kliva upp alla tidiga mornar och tar i det där lilla extra när man kämpar! :)








1 kommentar: