fredag 30 november 2012

Att nå sitt mål!

(Mitt självförtroende)
 

Det är alltid otroligt viktigt att tro på sig själv och ta lärdom av allt det som man går igenom var dag med allt ifrån jobb till träning!
Rom byggdes inte på en dag brukar man ju ibland säga och det gäller ju även på jobbet och på gymmet... man kan inte allt på en gång och alla är vi barn i början!
Men ditt självförtroende är en enorm stor pusselbit i ditt liv för att du ska kunna komma så långt som man bara vill komma!

Jag har kanske inte alltid haft ett så stort självförtroende som jag kan känna att jag har idag och kände väl inte att jag skulle kunna åstadkomma något speciellt varken i mitt eget liv eller i någon annans.
Som ung var jag en ganska orolig själ och tog verkligen dagen som den kommer på ett lite annat sätt som innebar att man visste inte från den ena dagen till den andra vart man skulle sova, men löste sig alltid för mig.
Men jag kommer aldrig glömma den dagen där jag kände att mitt liv skulle ta en vändning och att jag kanske kunde åstadkomma något som ingen annan har eller hade gjort.
Jag hade med hjälp av mina vänner byggt en bil som jag bestämt mig för att jag skulle tävla med i något som heter styling, jag kom på tredje plats på en bilsport träff i Stockholm i en Honda klass och var otroligt stolt över mig själv.
När jag stod på prispallen och skulle ta emot priset så kände jag på en gång att detta är något jag ska satsa på! och det gjorde jag...
Vintern 2002-2003 plockade jag ner hela bilen och byggde om den helt! och sommaren 2003 blev den roligaste sommaren i hela mitt liv!!
Jag vann eller fick pris alla mina klasser/tävlingar som jag ställde upp i både här i Sverige och Finland, jag fick sponsorer som ville hjälpa mig och alla killar och tjejer av denna del av bilvärld visste vem jag va!
Det stärkte mig enormt! och mitt självförtroende blev så starkt att jag kände att kan jag detta så kan jag allt!! :)

Det jag vill säga med det här är att tror du bara på dig själv så kan du komma hur långt som du bara vill komma för att nå ditt mål!
Jag klarade mitt första stora mål med att bygga en bil som ingen annan hade gjort och nu ligger mitt nästa mål i min träning!

Så tro på dig själv och ge järnet! Kan jag kan också du!! :)

3 kommentarer:

  1. Jag tror på dig för att du får mig att tro på mig. Tack Tessan för allt!

    SvaraRadera
  2. Det värmer och höra att du följer mig och blir inspirerad :) Kämpa på Linda med dina mål! Du kan och du kommer att klara det! :) Kram

    SvaraRadera
  3. hej Linda Den andre här.. en grym historia det där shit va bra du är. sjukt inspirerad av allt du gör. gillar den träningsblogg!! fortsätt i samma stil!

    SvaraRadera