tisdag 16 juli 2013

Du är nyckeln till allt!!

Det finns mycket och många saker som kan få dig att kämpa med din träning, men det kan finnas lika många anledningar till att inte fortsätta...
Det är tungt många gånger jag vet... :-(
Många tror kanske inte det men det fanns dagar som jag absolut inte ville åka och träna!! jag hade nog mer än 100 olika ursäkter men så länge jag inte hade feber, ont i min hals eller hosta så åkte jag. Och även om jag tyckte att jag hade kämpat så hårt och inget hände så gav jag aldrig upp hoppet om att kroppen kommer med tiden att lyssna på min träning, det måste bara få ta sin tid! Idag är träningen en rutin, en vardag, ett sätt att träffa mina vänner och självklart ett brinnande intresse!! :-) och nu finns aldrig dom ursäkterna om att slippa träning i mitt huvud längre!
Det viktigaste är att du får aldrig glömma bort varför du började med din träning och till vem du gör detta!
Alla människor tränar inte bara för att bli smala, många gör det för att må bra och för att finna sig själva...
Min egen träning är helt klart för att finna mig själv och det har jag verkligen gjort med min träning! Jag mäter mig inte med någon men jag kan ha mina mål och mina förebilder :-)
Men jag är jag, och jag varken kan eller vill inte vara någon annan!
Tänk på att din innre styrka är starkare än vad du tror och med den kan du skapa magi! :-)
Fortsätt kämpa efter dina egna mål och du kan nå dina mål om du bara vill! Och jag vet att du vill! Det är jag helt övertygad om! :-)

3 kommentarer:

  1. Tack för dessa ord. Idag har jag verkligen gått och grubblat och grubblat och undrat varför...
    Varför ska jag hela tiden behöva förklara mig och nästan be om ursäkt för det jag brinner för.
    Träningen är det bästa som hänt "mig" utöver barn och familj såklart. Kan inte komma på något negativt den för mig. Förr träna jag på fel sätt och utan kunskap vilket gjorde att jag inte fick de resultat jag var ute efter. Idag har jag funnit mig själv och vet vad min kropp behöver för att må bra och även gällande träningen. Jag kan träna utan att rasa i vikt, jag kan äntligen börja se former. Allt detta som jag alltid drömt om. Jag har alltid önskat att jag ska känna trygghet i mig själv och önskat mig ett bra självförtroende. Dit har jag kommit idag!!
    Tack för en superbra blogg och du är verkligen en stor Inspiration för mig <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varför grubbla??? Din träning är ditt intresse och ditt val och det ska du fortsätta med oavsett vad andra tycker!!!
      Det finns inget negativt med att träna men tyvärr så finns det många som har mycket negativt att säga om det! Men det är bara till att sikta i, det är din dröm och den är bara din! :)
      Kul och höra att du tycker om den och riktigt roligt att du känner så! Du är alltid välkommen in hit och du vet vart jag finns! Fortsätt med din dröm och kämpa vidare med dina mål! Du är verkligen ett levande exempel på att ingenting är omöjligt! Så lova mig att sluta grubbla över vad andra tycker och fortsätt göra det som du älskar! Träna! Stor kram på dig!!

      Radera
  2. Jag kommer aldrig sluta träna pga andras kommentarer och tycksnden. Slutar jag så är det e jag själv inte vill. Men den risken är minimal, haha.
    Förstår bara inte varför folk ska lägga sig i och bry sig så mycket om alla andra jämt. De kan väl ta tag i sina egna liv istället. Träna eller inte, man kan sköta sitt eget.

    SvaraRadera