fredag 19 juli 2013

Rikigt bra träning!

CX Worx är en riktigt bra core träning!
Du väljer helt själv hur tufft du vill att passet ska va med hjälp av vikter och gummiband :-) Och med det kan du lätt utmana dig själv!
Styrkan kan jag känna att jag har men min ballans är verkligen en utmaning för mig! Har alltid haft en ganska dålig ballans och det blir jag påmind om varje gång jag kör CX ;-)
Idag kändes det lite extra tufft med tanke på mitt magpass igår, men det va bara till att bita ihop! 30 min går ganska fort... :-)
Och med Jimmy at the front line som pusha oss hela tiden så flyter det på riktigt bra!  Tänk va en liten push med hjälp av några ord hjälper när man känner att "nej nu släpper jag" för i samma sekund som dom peppade orden kommer så orkar man helt plötsligt lite till och lyckas genomföra övingen hela vägen!
Så det är perfekt! Det tycker vi om Jimmy! :-)
Nu blir det en liten drink och vänta på att familjen vaknar!
Det är helt sjukt vad alla sover länge nu för tiden :-P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar