lördag 10 augusti 2013

IndoorWalking!

Nu till hösten har jag bestämt mig att jag ska börja köra IndoorWalking istället för löpning.
Jag har aldrig riktigt tyckt att det är speciellt roligt med löpning så nu ska jag testa detta istället! :)
Konditionen vill jag fortfarande jobba med men jag måste hitta något annat nu när kvällarna börjar bli mörka...
Så nu är det bara till och börja trampa istället! :)




Indoor walking är konditionsträning i grupp på stationär crosstrainer.

IndoorWalking är en säker träningsmetod med låg belastningsrisk där hela kroppen tränas, till skillnad mot vedertagna träningspass.
Denna högeffektiva träningsmetod ger dokumenterat högre förbränning och syreupptagning och kan dessutom utföras på hälften av tiden jämfört med andra träningsformer.

4 kommentarer:

  1. Ser framemot att se dej på lite Iw-pass i höst! :-) Kram Jenny N

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja hoppas att det är något som kommer att funka för mig! :-)
      Hade varit skoj :-)

      Radera
  2. Kul med lite nytt:)
    Men snart är det väl dags för nått lopp va apropå löpning..?
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vi ska springa Midnattsloppet i september, men jag har inte tränat speciellt mycket inför det så vi får väl se hur det går ;-)
      Men försöka ska jag :-D
      Kramiz

      Radera