lördag 3 augusti 2013

Kroppsmätning nr 2..

35 dagar har nu gått från det att jag gjorde min första kroppsmätning, och nu är min andra kroppsmätning gjord och jag ser resultat som jag hade önskat..
Visst hade jag varit lite duktigare med mina promenader så hade det säkerligen visat ngt bättre resultat men jag är ändå riktigt nöjd!
Jag har gått upp i vikt med 0,4kg
Förlorat 1,2% fett som är 0,4kg
Ökat min FFM  med 0,8kg (Fettfri massa: Hela kroppsvikten minus fett)
Men denna gång hade jag mer vätska i kroppen (TBW) än förra gången 0,6kg, men det är inte så konstigt pga värmen.
 
Magen har jag förlorat hela 1% som är 0,3 kg! 
Och även där ökat min FFM med 0,5kg.
 
Jag förbränner även nu mer än tidigare vid vila! Detta är verkligen skit kul att få kunna se att träning ger resultat!! :)
 
 
 
Till vänster är min första som gjordes den 28 juni
och och till vänster är den som gjordes igår den 2 Augusti.
 
Datum: 28/6                                                      Datum: 2/8
·         Vikt: 68,8 kg                                               Vikt: 69,2 kg
·         BMI: 24,4                                                    BMI: 24,5
·         BMR: 1496 kcal                                         BMR: 1515 kcal
(BMR= Den energin som kroppen förbrukar för att uppehålla normala funktioner under vila) 
 
·         Fat %: 27,5%                                              Fat %: 26,7%
(Hur många % av hela kroppsvikten som är fett) 
 
·         Fat Mass: 18,9 kg                                     Fat Mass: 18,5 kg
(fettet vikt i kg) 
 
·         FFM: 49,9 kg                                              FFM: 50,7 kg
(Fettfri massa: Hela kroppsvikten minus fett) 
 
·         TBW: 36,5kg                                              TBW: 37,1kg
(vatten i kroppen) 
 
På armar och ben är det en liten förändring både på fett och muskler men inte mycket men det har gått åt rätt håll.. 
 
Magen är det där det har nog hänt mest på denna månad!
·         Fat %: 22,2%                                              Fat %: 21,2%
·         Fat Mass: 8,3kg                                        Fat Mass: 8,0kg
·         FFM: 29,2kg                                               FFM:29,7kg
Förutspådd muskelmassa:
·         27,9 kg                                                         28,3kg
 
 
 
 
 
 
 

1 kommentar:

  1. Tjoohoo!! Grymt bra jobbat!!!!! Sicka härliga siffror :D

    SvaraRadera