söndag 25 augusti 2013

Fitness five!


Emily är verkligen en duktig vän på att sätta en massa griller i huvudet på en...
Hon tycker att jag ska ställa upp i fitness five nästa år!
Jag har suttit och läst en del om det men jag tror nog att jag hoppar över det! :)
Visst hade det varit skoj och få tävla men jag tycker att jag har så mycket jag vill göra nu och jag vet inte riktigt om det blir så bra om jag ska trycka in en sak till just nu men sen samtidigt man vet aldrig vart man står när våren börjar närma sig :)
Så helt och hållet tror jag nog inte att jag kommer att släppa det i från mina tankar! Men jag tror nog att skulle man va med i något sånt här så behöver man nog någon att luta sig på och som kan hjälpa en att komma så pass långt in i sin träning att man kan ställa upp :)


Men för er som läser så kanske det kan va något att sätta som mål och kämpa för till nästa år :)

Länk: http://www.fitnessfive.se/

Länk: http://www.body.se/artiklar/nyheter/20110513/sa-tranar-du-for-fitness-five

Man tävlar i, precis som namnet antyder, fem grenar, där man har 100 sekunder på sig att göra så många repetitioner som möjligt i varje gren:
  1. Bänkpress: herrar på kroppsvikt, damer på 60 % av kroppsvikt
  2. Bicepscurl: herrar på 50 % av kroppsvikt, damer på 30 % av kroppsvikt
  3. Knäböj: herrar på 150 % av kroppsvikt, damer på kroppsvikt
  4. Chins: egen kroppsvikt
  5. Dips: egen kroppsvikt
Så här såg årets final ut 2013!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar