söndag 8 september 2013

Helgens jobb & slit!

 
Fy F.. vad vi har jobbat hårt denna helg!!

* Boden är nu äntligen helt klar med port och fönster! Alla små detaljer är även klara och målade.
* Blommor & tujor är inhandlande och planterade.
* Nytt fönster i uterummet har monterats.
* En vända till tippen med fullt släp med en massa skit som har blivit rensat i trädgården.
* Klippt gräs, rensat rabatter, kört med trimmer, klippt buskar..
* Plockat undan alla sommarleksaker, solstolar och tagit upp dom på vinden.
* Rensat poolen.
* Städat garaget och tvättstugan och torkat av allt från golv till tak.
* Sytt upp gardinerna till uterummet och sovrumet.
* Putsat alla fönster inomhus och utomhus.
* Duschat av alla blommor..
* Stor städat hall, garderob, toalett, kök, trappa, vardagsrum, sovrum och Lucas rum och då menar jag verkligen STOR STÄDAT! I alla rummen har det torkat både tak och golv lister, dam torkat allt som går att damma. Rensat i alla lådor och kastat och plockat undan allt som inte hör hemma där det har stått! :)
 
Helt sjukt nu när men skriver ner allt vad mycket vi har hunnit med denna helg!! :)
Och då får vi inte glömma att jag har även hunnit att springa Midnattsloppet!
Hahahaha känner mig som en riktig duracellkanin! Men nu är batteriet helt slut! Skulle lätt kunna somna nu, och det tror jag nog att jag ska göra också!
Men i morgon är det bara stryktvätten kvar och lite på Emilias rum som hon själv inte har klarat av att göra! Sen är sommaren bortstädad och nu kan hösten komma! :) 
 

2 kommentarer:

  1. Ja j-vlar vad du hunnit med!!
    Haha du eller ni är inte riktigt kloka:)
    Jag har också rensat och städat massor idag men din lista var lite längre:-D
    Ta dig en välförtjänt vilodag Imorn nu!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den listan är bara det stora sen har barnen varit hemma oxå så dom har fått sin tid :)
      Ja jag borde ta en dag ledigt men jag tror nog att det blir lite dans och kanske Bodypump i morgon :) men på tisdag tar jag lite ledigt :)

      Radera