fredag 13 september 2013

Min träning min terapi....

Just nu är det sjukt mycket på gång på jobbet med mässa, kundevent, budgetarbeten, nya kunder, koncept mm...
Hemma är det stora planeringar på gång med renoveringar, rensningar, beräkningar, mäklare, bank, snickare, utbyggnad och avlopp...
Och sen får jag inte glömma barnen med läxor, skolarbeten, dagis, möten och intressen mm...
 
Så för att man ska kunna fungera som den säljaren, kollegan, mamman och frugan som man skall försöka vara varje dag så behöver man verkligen sin egen tid...
Många frågar varför jag har två gymkort och inte bara tränar på ett ställe??
Men det är rätt självklart för min del! 
Det är två helt olika typer av träning som jag tränar på dessa två ställen, pass och gym :-D
 
Oasen har sina fantastiska Lesmills instruktörer och många fantastiska människor har man nu under åren fått äran att lära känna! En gemenskap som är riktigt svår att slå! :)
L9 fitness är ett riktigt fint och trevlig gym! Man känner sig alltid välkommen dit, det är som ett andra hem!
Man kommer och går som man vill mellan 05:00-23:00 och Luis gör verkligen allt han kan plus lite till för att vi alla ska trivas!
 
Så i ett sånt här läge vill man bara inte välja! Jag vill ha båda och det får kosta vad det vill! Dessa två ger mig helt enkelt det jag behöver för att jag ska kunna och orka fungera!
När jag är på gymmet så försvinner alla funderingar och tankar och jag får helt enkelt va mig själv och njuta av min tid! Det gör att vardagen som ibland kan kännas stressig, tung och tröttsam blir till en härlig start eller avslut på en lång dag!! :)
 
Så man kan helt enkelt säga att min träning är min terapi!!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar