tisdag 24 september 2013

Formerna jag aldrig trodde jag kunde få...

 
När jag bestämde mig för att sluta träna hemma och ta steget till att ta min träning på ett gym så ville jag ju självklart ha en förändring... Jag ville bli starkare, få upp min kondition och självklart få en synligt tränad kropp! Och titta på mig nu!! :)
Visst vägen hit har många gånger inte varit som en dans på rosor men det ska inte va lätt, då är det ingen utmaning! och det ska det va!
Att se sig själv i spegeln i dag och få känslan att "fan jag har kommit så här långt"  och det trodde jag aldrig till en början att jag skulle kunna klara! Det är verkligen en fantastisk känsla!
Min resa är absolut inte över utan detta är bara början för oavsett om man är nöjd eller ej så brukar man säga mycket vill ha mer... Jag har fortfarande en lång resa tills jag är där jag vill vara! Större ska jag absolut inte bli men jag ska bli ngt mindre istället och med mer cardio planerat i min träning så skulle jag nog kunna komma till den form som jag verkligen vill till nästa sommar! :)
Men en sak är ju också säker! Att träna sig till den form man vill ha kan ibland vara svår eller kanske lätt, men det är absolut inte det svåraste!
Den svåraste biten i din träning är inte att komma iform utan det är att underhålla och jobba för att behålla dina former. Det kan ta månader att bygga upp din kropp men det kan bara ta veckor till att du hamnar på ruta ett igen!
Tänk på vad och hur du tränar och när du känner att det börjar bli tråkigt så kasta om lite.. Byt pass, övningar, konditionsträning... Ta och cykeln  istället för crosstrainern. Använd stången istället för friavikter.. Sök på nätet (om du inte har någon att fråga) hitta övningar på nätet där du kan se och förstå övningarna så att du gör dom rätt.
Skaka om lite och våga testa annat och jag kan lova dig att du kommer att bli förvånad över dig själv på hur mycket du egentligen kan! Men det gäller att du kliver ut ur trygghetszonen och våga utmana dig själv! Det är då man får den där extra adrenalin kicken i sig och som får dig att våga, våga! :)
 
Nu är jag sjukt taggad till att ta tag i höstens utmaningar och ge allt!
 Kom igen nu alla!
Nu ger vi järnet!
 
Go hard! Get strong!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

1 kommentar: