torsdag 5 september 2013

Kämpar vidare..

Idag har det varit en riktig vilodag för denna tjej och den va väl behövlig!
Jag känner just nu att det är mycket som jag vill göra med min träning både när det gäller styrka och kondition! :-D
Men nu ska mitt största focus vara att förbränna!
Självklart kommer jag att fortsätta med min styrketräning men jag måste lägga mer tid på förbränning än styrka.
Jag får helt enkelt ta en muskel grupp vid varje gym träning istället för två till tre muskelgrupper som jag tidigare har gjort och lägga den resterande tiden på konditionsträning som PW, löpning och intervaller..
Jag kommer fortfarande få mycket styrketräning på Bodypumpen & CX två dagar i veckan, samt kondition på sh'bam två dagar i veckan och även IW en gång i veckan när det passar in :-D
Och nu när hösten kommer så kommer det även att bli mer tid till Bodyattacken igen och även ett extra Bodypump pass! :-D
Så när man summerar all träning det så blir det en hel del styrketräning endå för mig...

Men det jag tyvärr just nu måste släppa är det gym schema som jag så smått har börjat med och lägga mer focus på vad jag känner att jag behöver just nu.
Styrkan finns där det är jag rätt medveten om och starkare vet jag inte riktigt om jag behöver bli..
Men det viktigaste för mig just nu är att behålla min styrka och samtidigt förbränna! Den kombinationen är faktiskt inte så enkel alla gånger, men man får göra sitt bästa och till slut brukar rätt pusselbit falla på rätt plats!
Allt tar sin tid men som dom vise brukar säga "den som väntar på något gott...."

Nu blir det kudden och i morgonbitti blir det en tidig PW och ev lite styrka det hänger helt och hållet på tiden...
Skulle köra CX I morgonbitti men det fick jag tyvärr snabbt ändra på.. :-(

Så natti natt and sleep tight! :-)

4 kommentarer:

  1. Blir det ingen BA innan supersaturday?;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade hoppats på ett BA pass innan, så jag måste försöka klämma in det nästa vecka :-D
      Hade verkligen velat gått på ett innan Supersaturday..Hahaha jag vill ju gärna inte dö där inne under filmningen ;-)
      Så det ligger under ett " måste göras" ;-)

      Radera
  2. Härligt! Ja, det finns ju bara två chanser med mig kvar innan vår härliga helg! ;)

    SvaraRadera