måndag 17 februari 2014

Kroppens förändring...

Känns rätt overkligt hur våra kroppar kan anpassa sig och forma sig efter hur man lever sitt liv och rör sig!  Att haft lyckan till att blivit mamma två gånger till två underbara trollungar :) Till att kunna se ut och känna sig lika eller om inte mer i form än vad jag någonsin har varit är fantastiskt!
 
Men att kunna få detta till att fungera så krävs det mycket planering, disciplin, vilja och ork....
Ibland kan jag bara känna att nej! nu ger jag upp! Men i nästa tanke så kommer viljan in och ger mig en spark därbak och som får mig att resa sig och ta tag i det! Jag kan många gånger va åt det andra hållet som tex igår då jag hade min "vilodag" en dag utan träning och känslan som va i mig va som att inte fått ätit på en hel dag!! Något saknades och jag kände mig rastlös även om jag hela tiden försökte se till att jag hade att göra för att inte komma i tanken på att gå ner på gymmet!
Det är inte alltid bara en fördel med att ha ett gym så nära (åtminstone för denna tjej) för jag har inte problemet att ta mig ner dit utan tvärtom jag har problemet att hålla mig därifrån! ;)
Att låta kroppen vila är minst lika viktig som självaste träningen!!
 
Ibland kan man kanske behöva en paus ifrån allt detta och när man känner det så ska man göra det! För är inte huvudet med dig och focuseringen vid din sida så tappar man motivationen och då blir det inget bra... oavsett om du går till gymmet eller passet! Man hamnar i ett halvfarts läge och allt blir bara jobbigt och tråkigt och du smittar av det hos dom andra runt dig...
 
Men tipset om man inte vill ha en paus är att hoppa mellan pass och gym! För oavsett hur roligt du kan ha det på ett pass/gym så kan du hamna i slentrian.. Ut och testa annat! töj på dina gränser och våga prova!! Ta med en kompis om du inte vågar själv och pusha varandra.... du kan hitta hur mycket och många nya roliga saker som helst som kan, och kommer att få dig till att hitta en "ny" liten människa i dig som du kan bli kompis med :)
 
 
 

2 kommentarer:

  1. Vilken kropp du ligger inne med! Fantastiskt bra jobbat du ska va enormt stolt över det du har lyckats åstakomma. Kan ibland bara inte fatta hur du får ihop allt med jobb, familj och träning men du lyckas få ihop det på en fantastiskt bra sätt! Det märks och syns att du brinner för dettta och efter ditt inlägg idag så är du en given instruktör i mina ögon.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket Alex!!! Hahaha ja ibland kan jag också fundera på hur jag får ihop det, men det går :-)
      Ja jag hoppas verkligen att min nya roll som instruktör kommer gå bra... Det är bara till att göra det bästa av det så kan det nog bara bli bra :-)

      Radera