måndag 3 februari 2014

Nedstämd....


Idag har det varit en riktigt tråkig dag! I morse fick vi alla ett mail där vi får veta att våran chef kommar att gå över på en ny tjänst! :(
Inget som vi hade någonsin kunnat förutspått och inte han heller!!!

Det är kanske inte alla som har en sån nära kontakt med sin chef men jag har det, och det är en fantastisk människa! Han är inte bara min chef utan en sjukt bra vän som man kan prata med om allt!! Och då menar jag verkligen allt!!
Visst han kommer att vara kvar hos oss men inte så nära som nu och det känns skit rent ut sagt! :(

Han är spindeln i nätet och är den människan som har sett till att region syd är det teamet som alltid sticker ut i alla lägen bådet på gott och ont.. och det viktigaste av allt är han har skapat ett gäng som ingen kan lyckas bättre med!

Många tankar går just nu i mitt lilla huvud! Vad händer nu? Hur kommer det att bli? Stannar han kvar????

Men det som jag kan känna som jobbigast är att han sen tidigare, innan han blev distriktschef, va säljare i Helsingborg, nu kommer han att bli en typ av säljare igen och han bor i Helsingborg.. Kommer jag nu att mista Helsingborg? Kommer det bara bli Malmö för min del? Aaahhhhh!!! Mycktet tankar!! Men jag ska inte ta ut något i förskott... Det brukar aldrig bra då :(

Men skulle det bli så som jag tänker på så vet jag inte om jag vill detta längre! Jag älskar verkligen mitt jobb men det är inte för att det är MECA utan det är för mina kollegor och kunder! Helsingborg är den staden jag har kommit in i riktigt bra och jag trivs som fisken i vattnet (även om vägen dig kan kännas lång ibland) Så tappar jag dom så känns detta riktigt tråkigt! :(

Men vad ska en tjej som denna göra!? Hitta nytt!? Starta eget!? Jag har bara jobbat med bilar i hela mitt liv, jag började på Mekonomen när jag va 17 år och sen dess har jag varit i denna branchen, så i 15år!

Nu vill jag bara att denna dag ska ta slut och hoppas på att morgondagen kommer att kännas bättre och att känslan som jag har nu släpper!
Men först blir det en vända till gymmet och rensa tankarna lite! :)


4 kommentarer:

  1. Ååh fan va trist:( hoppas det blir bra trots allt! Det känns kanske bättre imorgon när du fått smälta allt! Kram

    SvaraRadera
  2. Vad trist:( Hoppas det löser sig!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jättetrist gumman ;( men du är ingen som ger upp i första taget, du är stark och skulle kunna få vilket jobb som helst om du ville, med din utstrålning, charm och arbetsmoral! Det är alltid jobbigt med förändringar, men det är bara att kämpa på hjärtat! Vad du än beslutar dig för i livet eller i arbetslivet så är du en vinnare ändå! Jag beundrar dig min vän för du är så grymt duktig, både på jobbet, i hemmet och med träningen! Du är en förebild för väldigt många ska veta, önskar att man hade din energi ibland, love u very much puss från Agge

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aahhh du ska bara veta hur mycket jag älskar dig min vän! Tack då enormt mycket för dom orden! <3
      Längtar till vi ses! <3

      Radera