onsdag 24 april 2013

Jag byter om i en månad :)

Som jag tidigare skrev så fick jag mig en liten tanke ställare idag nere på gymmet och så nu har jag bestämt mig....
Jag ska testa köra endast gym i en månad! När L9 öppnar sina dörrar för sin nya lokal så ska jag köra en månad på gymmet och med det så betyder det inga pass på Oasen! :(
Det gör nästan lite ont i mitt lilla hjärta att ta detta beslut med tanke på alla kära träningsvänner jag inte kommer att träffa under denna tid :( Men 1 månad går som tur är rätt fort ;)

Varför gör jag detta???
Jag vill se vad som händer och hur min kropp kan utvecklas genom att ta och köra 1 månad bara på gymmet istället för att köra en massa pass.. Jag vet att en månad kanske inte är tillräckligt lång tid för att kunna få se några större resultat men jag får ta ett steg i taget ;)
Jag fick ett komentar idag som fick mig att börja tänka.... Vi pratade om vad jag är och inte är nöjd med och vad som krävs för mig att ta mig vidare och jag vet vad det är!
Jag måste ta och bestämma mig för vilken typ av träning jag vill göra! Beroende på vad för typ av resultat som jag vill uppnå.. för jag känner just nu att jag bara står och trampar. Det han sa va " Therese du har ju nått ditt mål" och det har han ju ganska rätt i nu när jag tänker efter, jag är ju nästan där jag vill och nu behövs det nog lite annat så man kan bli motiverad igen till att hitta nya utmaningar! :)

Mitt stora problem jag har idag är att jag vill göra allt men veckor, dagar, timmar, minuter räcker helt enkelt inte till!!! Så jag måste nog ta och bestämma mig helt enkelt hur jag ska lägga upp min träning nu framöver :)

Men nu kör jag detta under Maj månad och så får vi se hur det utvecklar sig :)

6 kommentarer:

  1. Kan ju vara kul med lite nytt. Men vad är ditt mål? Vad vill du jobba på (kroppsmässigt)?
    Jag började ju hoppa mina Skivstångspass på fredagar men jag saknar dom för mycket så jag kommer börja med dom igen:-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det kan behövas ibland :)
      Mitt mål är att alltid bli bättre ;)
      Men som jag vill nu är att få fram mer skarpa linjer på armar, rygg och mage, det är absolut inte att jag är missnöjd men jag känner att jag skulle kunna få fram dom mer med att få focusera mer på en muskelgrupp i taget.. Jag har för tillfället också svårt för att lägga in någon löpning då jag har fått en muskel infalamtion i smalbenet och därför blir det nu crosstrainernn som får komma in och hjälpa till.. och där får jag också in rumpa och ben ;)
      Så istället för att hoppa runt mellan gym och pass så stannar jag på ett ställe så jag kan va fullt focuserad på detta under en tid :)
      Men jag vet innerst inne att jag kommer att sakna passen men man kan ju tyvärr inte va på två ställen samtidigt hur mycket man än vill... :(
      Så jag förstår att du saknar dom och det är rätt så skönt ibland och få ha sin träning utanför sina egna väggar, både för att få lite inspiration samt egen tid ;)

      Radera
  2. Vad är nu detta för dumheter jag läser??? dumpar du mig, gör du slut med mig, *bbaaaaahhhhhhhhhh* :'( Nä, jag förstår dig till 100%! Du har helt rätt, fokus på linjerna så krävs det mer. Men tro mig när jag säger att du kommer vara grymt saknad. Kanske bra att jag löst en månad i boxen så kommer vi båda tillbaka som nya människor :-D hehe

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man kan ju tyvärr inte både ha och äta kakan.. Hur mycket man än vill :(
      Hahahah kanon Lena då kommer vi träna oss starka på olika håll, kommer att sakna dig med så vi måste ta och träffas något under tiden! :)

      Radera
    2. Jodå, man kan både äta kakan och ha den kvar för man köper nämligen två kakor hahahahaha Jag körde en WOD med Patrik ikväll och inte för att jag hade problem med motivationen innan, men ändå upplever jag en nytändning! Detta kommer bli grymt bra! Och jag kan ju komma ut och köra gym med dig i Anderslöv :))

      Radera
    3. Hahahaha ja du är en klok kvinna du Lena! Jag får nog se till och köpa på mig lite kakor så jag också kan ha och äta kakan :-P
      Grymt bra jobbat i kväll!
      Jaaaaa köm! Det hade varit skit skoj!! :-D

      Radera