tisdag 12 november 2013

Musiken är en viktig del i mitt liv!

Det är verkligen sjukt hur mycket musiken kan få mig att må som människa! Den gör allt från inspirerar, motiverar, tar fram och skapar minnen, bra som dåliga och den kan så många gånger va ett bra sätt få en att få ut sin ilska, glädje, besvikelse, sorg och lycka!!  :)

Jag älskar i princip all musik! och är en riktig periodare, ena månaden lyssnar jag på RnB andra Latino tredje disco och så fortsätter det! Men jag kan va riktigt duktig på att lyssna sönder låtar om jag fastnar för dom. Beroende på vad för typ av musik det är så fastnar jag offta på musikens texter. Jag älskar texter! Det finns så otroligt mycket musik med så mycket olika typer av budskap, men ibland så kanske man inte lyssnar på det eller så lyssnar man på den på olika sätt beroende på hur man mår och känner sig just i den stunden som man lyssnar på den, men den har varit min rädding och vän många gånger i mitt liv!

Alla har vi någon gång i livet haft en tuff tid där livet mer eller mindre har stannat upp och när man fått kämpa sig i motvind med allt från vänner, skola, familj och sig själv! Mycket händer! och kanske speciellt under skolans tid.
Jag vill säga att mycket av det som jag har fått varit med om som ung har inte varit en dans på rosor, hårda ord, tråkiga bilder som aldrig kommer att suddas ut :(  Men med facit i handen idag så har det för min del blivit en positiv effekt! Det har stärkt mig och fått det till att bli det jag är idag. Men det kunde ha varit tvärtom! Under skolans tid fick jag byta klass tre gånger under högstadiet! Hahaha ja precis, varje år.... Skötte mig inte, va en orolig själ som absolut inte va intresserad av att gå efter regler utan mer att bryta dom...
Men när jag va 20 så bröt jag mig ifrån allt!
Jag flyttade 70 mil ifrån mina vänner min familj och även från ett liv med massa glädje och sorg!!
Men det som jag skulle ha gjort och skulle ha brutit lyckades jag aldrig bryta pga att jag va fortfarande för svag för att klara det! Med åren blev jag starkare och det som tryckt ner mig i nästan hela mitt liv fick jag så pass mycket styrka till att bryta mig ifrån och trycka tillbaka!!
Efter mitt avslut med det, så lovade jag mig själv att ALDRIG låta någon människa trampa på mig! Att leva ett liv i tystnad/rädsla, när det ända man har velat göra är att skrika är ett liv jag inte önskar någon! Skrik om du måste! och låt aldrig någon trampa på dig! Låt aldrig någon få dig att känna dig sämre än någon annan! Skulle någon försöka trampa, res dig! Skulle någon försöka trycka ner dig, tryck tillbaka och visa att dom har fel!! Men gör inte det jag gjorde i alldeles för många år! Slut dig inte, ta tag i det som får dig att må dåligt och gör något åt det för det kommer inte att försvinna om du själv inte gör något!

Försök alltid att vända det dåliga till att bli något bra, och behandla dom du möter i livet som du själv skulle vilja bli behandlad!
 Det stärker dig och det få dig att njuta av livet på ett helt annat och mycket bättre sätt! <3
 
 

 
"Unbreakable"(feat. Miracle)
Times like this, I wish I never existed
Nobody wants to listen
I'm screaming out for help
Times like this, I wish that I could let go
And open up a window, free to be myself

But then there's you
Standing over me, tryna make a fool of me
Tryna get the best of me
Oh, then there's you
Tryna shut me out, tryna kick me when I'm down
That ain't gonna stop me now, no

How does it feel to know that I don't care at all?
Your words don't mean a thing at all
I chose to rise, you chose to fall
How does it feel to know that I am capable?
Of more than you will ever know

Don't tell me I'm not good enough
Don't you bring me down
I'm moving up and you're over now
You gave me fire
Everytime you came around
My feet are steady on the ground
And you won't knock me down

No more, oho, oho,
Now I'm unbreakable
Oho, oho, oho,
Now I'm unbreakable

Times like this, I'm picking up the pieces
I'm making up the reasons
Not to tell a soul

Times like this, I'd rather speak to no one
I just wanna move on, stand up on my own
But then there's you
Standing over me, tryna make a fool of me
Tryna get the best of me
Oh, then there's you
Tryna shut me out, tryna kick me when I'm down
That ain't gonna stop me now, no

How does it feel to know that I don't care at all?
Your words don't mean a thing at all
I chose to rise, you chose to fall
How does it feel to know that I am capable?
Of more than you will ever know

Don't tell me I'm not good enough
Don't you bring me down
I'm moving up and you're over now
You gave me fire
Everytime you came around
My feet are steady on the ground
And you won't knock me down

No more, oho, oho,
Now I'm unbreakable
Oho, oho, oho,
Now I'm unbreakable

I remember getting tease as a kid
Cause at the place that we lived
We never had it easy, believe me
But that don't excuse the things that we did

Wouldn't accept that I was never accepted
Shed so many tears like I fell in depression
But if I changed, I wouldn't get called names
But it was all the same, I was feeling rejected

Putting someone down that's a low blow
What goes around comes around like a yoyo
Wish that I could stop time like a photo
But we stand strong, bounce back like a pogo

Don't tell me I'm not good enough
Don't you bring me down
I'm moving up and you're over now
You gave me fire
Everytime you came around
My feet are steady on the ground
And you won't knock me down

No more, oho, oho,
Now I'm unbreakable
Oho, oho, oho,
Now I'm unbreakable









4 kommentarer:

  1. Älskar dig min fina vän, i motgång och medvind för alltid<3 Du är sååååå stark puss Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack min vän!! och jag för dig! Det vet du! <3<3<3

      Radera
  2. One amazing person! That´s you!
    / D

    SvaraRadera