söndag 3 november 2013

Push ups!

Glömde ju utmaningen idag! Men det kunde jag göra här hemma och nu är den och triceps push ups klart för dagen!
Push ups känns än så länge to easy! Men triceps push up är verkligen en utmaning för mig!
Push ups kommer att bli tufft när jag kommer upp i 40 men på triceps push ups känner jag redan nu att det är tungt! Och jag går icke ner på knä! Detta skall göras på tå! Åtminstone i min utmaning! Men det är rätt kul och se hur kroppen kan va stark på olika sätt även om du jobbar med samma muskel! Jag kan köra skivstången 40kg på triceps och så har jag det jobbigt på 13 st triceps push ups! Hahahaha jaja men det är ju detta som är poängen! Det ska va tufft oc riktigt jobbigt annars ser jag det inte som en utmaning utan bara som en vanlig övning...
De vanliga push ups kommer jag köra stenhårt på tå men jag misstänker att i slutet så kommer jag behöva gå ner på knä när det gäller triceps push ups.. Men jag ger mig inte! Det ska gå så långt det går! :)

Som jag tidigare har sagt så är denna tjej (Amanda Latona) någon jag ofta tittar och lyssnar på och hon är nästan som en liten egen PT, alla kanske inte gillar henne men jag älskar hennes personlighet och självklart hennes träning! Det blir lite som se och lär när idéerna börjar torka! :)


Amanda Latona training push ups!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar