söndag 3 november 2013

Söndag=ben och rumpa!

I morgon är det nog denna tjej som kommer att ha lite känningar i sina ben och bakdel... 
Började med 20 min på löpbandet (215kal) och sen blev det ben för hela slanten! Hade lite mer tid så jag han med en övning till så det får bli 6 övningar på söndagarna istället för 5 som det va planerat :)
Här är en del av mina benövningar!
 
Detta är den jag lägger till i söndagens schema!  Den tar sjukt bra och det svider fint i den bakre delen! 20 kg väger stången och det räcker gott och väl med dessa 20 kg för att få rumpan till att vakna till liv! Jag vet inte riktigt vad man kallar den men du gör samma som du gör när du kör utan skivstång! här sätter du foten på stången och pressa upp tillbaka och upp igen! Tappa inte hållningen! Jag kallar den leg kick back med skivstång! Sjukt bra!! Den måste ni testa! :)
 
 
Ben press 120 kg 10 x3 och 70kg 13x3 på insida lår...

Kickback på cable cross 30kg 13x3 och sen 15kg 13x3 åt sidan..
 

13x3 och 50 kg squats, körde denna som sista övning och jag lovar att efter denna ville benen lämna kroppen! Det kändes rätt bra med dessa 6 olika övningar, inget mer... inget mindre... helt perfekt! Visst skulle jag vilja öka lite till men jag väljer att ta ett steg i taget! Jag hade säkert kunnat lägga på något kg till på vissa av övningarna men då hade jag nog haft stora problem i morgon och på tisdag! ;)
Men riktigt nöjd över dagens insatts och i morgon blir det till att börja på nya tränings schemat!! Jipiii!! :)
 


 
 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar