tisdag 28 maj 2013

Ryck upp dig!!

Det har varit en lång dag i skolbänken... Att få sitta en hel dag och lyssna och sen också få göra prov är inte riktigt vad man är van vid.
När jag kom hem vad jag helt slut! Jag missade träningen i morse för att jag fick börja morgonen med att lämna Lucas hos farmor och farfar och sen skulle pärlan (bilen) in på verkstad för att få en ny ruta och allt detta skulle göras innan kursen började i HBG 08:30...
Men efter kvällsmaten och en kopp kaffe på det i soffan va jag heeelt slut! Hade lätt kunnat sova en timme eller två!  Men jag hade en liten envis röst i mitt huvud som inte slutade tjata "ryck upp dig Therese! Res på dig!!"  så efter en hel del tjat från min lilla filur i mitt lilla huvud så jag tog mig i kragen och tog mig ut på crosstrainern.
Det fick bli 45 min då jag missade morgonens träning!! Tungt va det till en början men nu är jag sjukt glad att jag tog tag i mig själv och tog mig ut för att få svettas lite, och inte minst att jag gjorde det som jag faktiskt hade planerat att göra idag! :)

Det gäller verkligen att va bestämd mot sig själv och många gånger gäller det att man har en hel del disciplin för att klara av att rycka upp sig när man hamnar i såna här sofflägen!! Men vad du än gör börja inte slarva! Ge inte efter! Och börja inte ta genvägar! Det kan va lätt att halka in på såna spår men tänk då på varför du gör detta och vart du vill komma med din träning!!
Det gör jag och det är det som får mig att vilja detta bara mer och mer! Varför ska jag börja slarva nu när jag äntligen efter så mycket kämpande börjar se resultat! Nej inte denna tjej! Och inte du heller! Kör hårt! Nu är vi inne på upploppet för dig som har kämpat länge och hårt för sommaren 2013 men även för dig som nyligen har startat ditt "nya träningsliv" med ett mål och önskan om en bättre hälsa och livsstil!! Sluta aldrig tro på dig själv! Det gör inte jag! och den viljan och tron är den som ser till att du klarar av att ta dig upp från dom djupaste dalar och som ger dig den där lilla extra knuffen när du är som tröttast!! För det vänder det gör det alltid och då blir det roligt igen och då är man sjukt stolt och nöjd över sig själv att man inte gav upp när det va som tuffast!!

Don't be upset by the results you didn't get with the work you didn't do!





2 kommentarer:

  1. Du är verkligen en kämpe:) klart du kommer nå dina mål! När jag ser dig så är du i mål för länge sen:)
    Snart får du vila upp dig ordentligt och med det kommer även resultaten! Ha en underbar semester!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Martina! Måste få säga detsamma! :-) Ja snart blir det semester för denna tjej och den kommer inte en dag försent! Måste verkligen låta kroppen få vila nu men jag vet att det kommer att va svårt att låta bli! Nu när jag vet att dom har gym där nere så kommer det verkligen bli svårt! :-) men lite träning skadar inte :-)
      Kramiz

      Radera