fredag 10 maj 2013

Vad är träning för mig?!

Känner att jag måste få skriva av mig lite!!

Träning kan man tycka om och göra på så många olika sätt.... Vissa gör det för att de känner att de måste, vissa för att det är roligt, vissa för att få bättre kondition, vissa för att få styrka och vissa för att ha lite av varje, vissa för att bättra sin hälsa och vissa som inte gör något alls!

Träning är ingenting man bara gör! Det är en livsstil! Jag gör det nästan varje dag (hade det varit bra för kroppen hade jag gjort det varje dag) Jag älskar verkligen min träning och jag vill hela tiden utmana mig själv och hitta nya roliga saker för att få testa mig själv!
Jag älskar att ha folk runt omkring mig som tänker lika som man själv och som man inte behöver förklara sig för varför man tränar...

För mig är träning så mycket mer an att bara gå in på ett gym och lyfta vikter eller att gå in och köra ett träningspass!
Träning för mig är en frihet där jag kan få va mig själv och där jag gör något som jag älskar!
Ett liv som en tvåbarns mamma med ett hem som skall skötas och ett jobb som kräver mer än 100% för att få dagarna till att gå ihop är inte alltid som en dans på rosor, och jag vet att jag är absolut inte ensam där ute..
När jag kliver in på gymmet så försvinner allt det där under en kort tid och jag kan äntligen få focusera på mig själv! Låter kanske lite egoistisk när jag skriver så men det är verkligen så jag känner!
Glädjen att få träffa alla tränings vänner och få prata träning utan att behöva tänka mig för om vad jag säger utan att folk stirrar på mig som om jag va från en annan planet, den är helt underbar! Där jag får klappen på axeln och orden "bra jobbat" hörs och inte "har du inget liv"!!
Kan bara säga att jag älskar det!!
Men ibland kan jag tycka att det känns lite jobbigt när folk i sin närhet (oftast som inte tränar) inte vill förstå sig på hur mycket detta betyder för mig och som nästan får mig att känna att det blir jobbigt! Men jag vet också att det kan va svårt att förstå om man inte är på samma nivå gällande träning! Men man vill ju parata om det, det är ju ens intresse precis som den personen som har ett annant intresse som han/hon har och som han/hon vill prata om! Jag märker att jag mer och mer försöker bita ihop och inte prata så mycket om min träning bland vissa, och jag tränar mer och mer lite som i min ensamhet! :(
Det är nästan så att jag smyger (ljuger) med att jag har tränat ibland för att inte få blickarna och snacket som "har inte detta gått dig lite på huvudet" Förlåt men fan vad jag hatar den meningen!!!

Jag älskar verkligen detta! Och jag hoppas att min så kallade "jobbiga" träning kommer inom tid bli accepterad av dessa människor för vad som än händer så kommer jag att fortsätta med min träning! :)

Oj! Kände jag att jag blev lite känslomässig nu! Men det var rätt skönt att få skriva av sig lite! :)







3 kommentarer:

  1. Som tidigare nämnts... Vi tränar för att vi har ett liv! Ett underbart liv!<3

    SvaraRadera
  2. Sen finns det människor som jag som beundrar dig för hur mycket tid och ork du klarar av att lägga på träningen! F-n, hade jag varit hälften så redig som du hade jag varit fit som en lärka :D:D
    Nä Therese, jag ska berätta en saning för dig. De människorna som kommer med dumma kommentarer är helt enkelt jä--igt avundsjuka. Dom har inte driv nog att lyfta rumpan från soffan och ta tag i sin kropp utan hittar på femtioelva miljoner ursäkter och det är egentligen dom som "inte har ett liv!"
    Tänk dig våra kroppar, insidan hos oss är som ett sjukt häftigt nöjesfält!! Våra lungor, njurar, levern etc och framförallt våra hjärtan är som starka oxar och vänta 20-30 år så får vi se vem som orkar leva ett aktivt liv med barn och barnbarn!
    Jag förstår precis vad du menar med dumma, onödiga kommentarer men skit i dom! Vi är så grymma som dag ut och dag in kan hitta vår ork och driv och det gör oss till starkare människor (och då menar jag inte fysiskt)!
    YOU ARE AMAZING!! <3 <3 <3

    SvaraRadera
  3. Tack världens bästa!! Va lite irriterad och frustrerad när jag skrev.. Ni ska bara veta hur glad jag är för er alla! Tack!! <3

    SvaraRadera