lördag 5 januari 2013

Core träning!

 
I och med jag inte har gjort något riktigt träningsschema för denna vecka så får det bli vad jag känner för när jag kommer ner till gymmet! Ibland kan det vara rätt skönt att bara strosa runt i någon timme och bara köra det man känner för just då..
En av mina favoriter är mage, jag har jobbat hårt för den efter att ha fått två barn, grunden till den måste jag nog säga att Core ligger bakom en hel del.
Det är en riktigt bra och stabil träning till att styrka din hållning, balans, rygg och så mage!! Och något jag starkt kan rekommendera, jag var med om en trafikolycka för ca 10 år sen men har inte längre, men har haft en hel del problem med min rygg, och där alla läkare jag har träffat rekommenderar core träning, i coren blir du stark inifrån och ut!  
Jag själv började för några år sen då fick jag en DVD av min mor som heter BodyPump där det fanns 4 olika typer av träning och där core träning var en av dom, helt plötsligt blev magträning mycket roligare mot att ligga och göra situps var och varannan dag och som jag själv hade tröttnade kraftigt på..
 
Det finns en hel del olika övningar som du lätt kan hitta på nätet
 
Något som jag själv inte har provat själv men som jag vet finns, så är det core träning till Xbox, har tyvärr ingen aning hur den ska vara men den ligger helt klart på min inköpslista :)
Alltid kul med nya övningar och idéer :)
 
 
 

2 kommentarer:

  1. Tack för tipset har bookmarkat sidan nu och ska kolla den så fort ha slipper detta helvete!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Krya på dig tjejen! Hoppas verkligen att det går över fort... Tycker synd om dig :-(
      Kram!

      Radera