tisdag 15 januari 2013

Lätt träning..


Idag blev det en lättare träning för egen del då jag gick som "PT" för en vän som vill komma igång med sin träning :)
Vi gick igenom hela kroppen från axlar till ben, med allt från fria vikter, maskiner, boll och kroppens egen vikt..
Känns så roligt när man kan få va till hjälp för andra som har viljan att komma igång men kanske bara behöver ha en liten knuff förbi tröskeln och någon som puschar en..

Det finns nog många som har viljan men som inte riktigt vågar ta sig till ett gym och stå blad de stora grabbarna som står och spänner sig :) Jag har full förståelse för dom som inte tar steget och vågar sig på det... Men jag vill bara säga det att alla har vi någon gång varit barn i början och alla är på gymmet av en och samma anledning och det är för att träna! Dom har oxå säkerligen någon gång i livet varit i samma tankar och situation där det har varit lite jobbigt att ta steget in bland de "stora grabbarna".
Så strunta i dom andra och kör ditt eget race! Du kommer inte ångra dig, och när du väl kommer in i det och får grepp på hur du kan använda vikter och maskiner så kommer du tycka att detta va ju inte så farligt som jag trodde.. Jag pratar av egen erfarenhet och jag älskar det idag! :)

Så för dig som går i tankar och inte vågar vill jag bara säga VÅGA!! Du kommer kanske ha känslan första kanske andra gången men sen släpper det och du kommer tycka att det är roligt, det är jag helt övertygad om!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar