tisdag 8 januari 2013

Mitt nyårslöfte...

 
Man kan ha många olika typer av nyårslöften men jag brukar själv normalt sett inte sätta några löften. men i år har jag bestämt mig för att sluta äta ute så mycket som jag har gjort det senaste året!
Det är dyrt och fruktansvärt onödigt många gånger...
Så mitt nyårslöfte kommer att vara att börja göra matlåda igen och försöka planera lite bättre så jag kan ta den med mig.
I ett jobb som säljare så vet man inte alltid vart man är under dagen och då är det oxå svårt att ha matlåda med sig.
Men nu får det va nog och det får ta den tid det tar, men jag ska ha den med mig och jag får se till att ta mig in till en av mina butiker för att äta den om den måste värmas..
 
2013 kommer och ska bli matlådans år!
 


2 kommentarer:

  1. Det är ju jättebra, sallad går ju alltid att ta med sig i bilen.. Jag äter väldigt sällan ute men har då lyxen att få hotellets lunch de dgr vi har lunch för en billig peng som dras från lönen. Då känns det inte lika surt. De 400:- du lagt i veckan på lunch kan du shoppa träningskläder eller protein för. Ett träningslinne i veckan:-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är verkligen sura pengar! Måste verkligen försöka att ha den med mig..

      Radera