tisdag 29 januari 2013

Planka!

 
 
Plankan är kanon men fy fan den kan ta musten ur en! Jag vet att det är det är en vilodag idag men lite magträning kan man alltid göra när man inte har ngt och göra :) (är hemma pga VAB)
Magen fick smaka på vanlig planka, sidoplanka och roterande planka.
Korta men intensiva pass kan vara rätt skönt och göra ibland! Jag har annars en förmåga att hålla på kanske ibland "lite" för länge :)
Men så är det ju också när man gör något som man tycker om, det är svårt att sluta...
 
"vanlig" rak planka 3x1min
Sidoplanka 3x1min 30 sek var sida i 3min
Roterande planka 10x3gg (hö) 10x3gg (vä)
 
Märktes att man har vant sig vid att gymma på gym där det finns olika typer av redskap samt riktiga mattor och ligga på..
Den gamla mattan man själv har här hemma har utgångsdatumet passerat på för länge sen! Dags att införskaffa en ny tror jag..
 
 

6 kommentarer:

  1. Du är grym Therese och en riktig inspiration till mig! Du har en vilja och intresse till din träning som jag älskar att följa! Vet inte hur jag ska säga det men tusen TACK!!
    / Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj Marie det är jag som ska tacka!! Kul att jag kan få va en inspiration till dig. Du är alltid välkommen in här :)

      Radera
  2. Åhhh jag älskar roterande plankan! Den e grym!! Bra jobbat men du är ff sämst på att ta vilodgr.. Haha;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja dom är riktigt bra! Svider fint ;)
      Hahaha ja det måste säga, vilodagar är fan inte lätt och handskas med :)

      Radera
  3. Grym mage du har och sjukt inspirerande blogg. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Linda! Riktigt roligt att höra att den inspirerar dig! :-) Det är för dig och alla de andra som kommer in och hälsar på mig här inne som jag gör detta för :-D
      Stor kram

      Radera