måndag 7 januari 2013

Mitt tips! Gör ett träningsprogram..



Syftet med ett träningsprogram är att man ska nå sina mål både snabbare och lättare.
För att man ska får sin träning till att bli så effektiv som möjligt och att du får mer kontroll över din träning så krävs det att man planerar sin träning och det gör du lättast om du sätter dig ner och gör ett träningsprogram till dig själv som du kan följa.
Ett träningsprogram kan innehålla allt från antal repetitioner och på vilken vikt till endast vilka övningar som skall utövas den dagen.

Det finns ju en hel del sidor som man kan gå in på och få hjälp av till att göra sitt eget eller tom få ett färdigt träningsprogram.
Jag har hittat den sida som har varit mig till bra hjälp när jag känt att jag har fastnat och att jag skulle behöva lite nya tipps och övningar.
Jag kan verkligen rekommendera den då det inte bara står vad som skall göras utan det är tom rörliga bilder för det är inte alltid det lättaste och veta hur man gör och att göra det rätt genom att bara titta på en bild.

Sidan heter http://traningsprogram.org

Hoppas att den kommer till att hjälpa er som vill men vet inte riktigt vad man ska göra! Lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar