fredag 11 januari 2013

Träningsstavar..

 
Jag måste bara säga att detta är inte helt fel sak att investera i till våren när kvällspromenaderna kommer :)
Jag är en av säkert många som har varit väldigt mycket emot stavar och tyckt att det ser fruktansvärt löjligt ut med att gå med att par stavar, men jag får ta tillbaka det.. dessa är riktigt bra!
Jag prova dessa i somras och jag kände av det redan efter några minuter och efter ha gått i 45 minuter så svider det riktigt bra i armar och axlar!
Det viktiga med att använda stavar är att man jobbar med dom rätt!
Med dessa måste jag nog säga att det är svårt att misslyckas.. Dvs om man inte fuskar med att skita i att pressa när staven träffar marken.
Se till och trycka till det där lilla extra när du tar ner staven så kan jag lova att det kommer att märkas skillnad!
Dessa stavar kan man få fatt i lite varstans, allt ifrån Stadium till Clas Ohlson och finns med två olika motstånd..
 
Så vill du få ut mer av din promenad så skit i att tänka som jag tänkte! Det kanske kan se löjligt ut i andras ögon men det ger dig en dubbelt så bra träning och det kommer att ge resultat det kan jag garantera! :)
 
 
Bungy Pump - Gåstaven med fjädring 4 och 6 kg
 
 
Tränings- och walkingstaven som ger en mycket högre träningseffekt vid promenaden jämfört med en traditionell walkingstav tack vare fjädringsmotståndet. Upp till 60% högre förbränning jämfört med en vanlig promenad.
Samtidigt som du tränar konditionen så får du ett styrketräningspass på köpet. Alla muskler i överkroppen aktiveras vid nedsättningen av staven. Den unika fjädringen ger en mycket behaglig isättning på asfalt och andra hårda underlag. Armar och axlar skonas. Blossom Tainton testade stavarna i Blossom Magazine och gav dem 5 av 5 möjliga. Staven har lovordas av elitidrottare, motionärer samt medicinsk expertis. Stavarna är helt och hållet tillverkade i Sverige och håller högsta kvalitet. Fjädringsmekanismen har provtestats och håller i över 1000 mil! Staven är justerbar för alla vuxenlängder. Du kan välja om du vill gå med mjuk extra fot eller hård spets.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar