måndag 21 januari 2013

Min träning efter barn nr 2..

 
Denna bild togs ca två veckor innan Lucas kom till världen 2010-06-21. Efter att ha fått två barn så kan vägen till den "perfekta kroppen"  kännas lång... Kroppen förändras otroligt mycket efter att man har gått igenom en graviditet och till en början så kommer alltid tankarna hur ska jag kunna komma tillbaka i form igen! Detta går aldrig!!
 
Efter jag fått Lucas så kunde jag inte göra något de första veckorna och absolut inga magövningar på 6-8 veckor (kejsarsnitt)..
Men så fort jag kunde börja träna igen så blev det en hel del Crosstrainer här hemma och lite mindre övningar på golvet.
Men efter en kort tid så kom min mor med en träningsskiva (BodyWork) med fyra olika inspelade pass med instruktör, det va nog det bästa som hade hänt mig just då!
 
CORE EXPRESS: I core bygger vi upp stabilitet & styrka, ger effektiv, tuff och rolig träning för rygg och mage
 
AEROBICS EXPRESS: Styrka smidighet och kondition

BODY EXPRESS: Tuff kondition & styrketräning. Vi använder oss av våran egen kroppsvikt
 
STRETCH EXPRESS: Här tränar vi balans & smigighet, ger ny kraft åt trötta muskler.

Helt plötsligt kunde jag göra mer styrka hemma och det var här jag blev frälst i Core!
 
Jag fortsatte stenhårt med min träning här hemma eller så gott jag kunde får jag säga..
Men efter en tid med hemma träning så började jag känna att jag ville mer och att detta börjar bli tjatigt med samma lika var dag..
 
Så efter att jag pratat runt och en kollega tipsade mig om Oasen så var det bara till och ta steget vidare och testa gå på gym..
Nu har har jag gått på Oasen i 1 år och det är det bästa som jag har gjort! Jag har fått nya vänner som kämpar och sliter för samma anledning som jag själv! och jag har möjligheten att utveckla min träning hur mycket som jag bara vill att den ska utvecklas!
 
Men allt går, det är bara till att ge sig f.. på det så går det! Nu blir det inga fler barn för min del men för dig som går med oönskade gamla som nya graviditetskilon vill jag bara säga kämpa på!
Du kan om du vill komma tillbaka till den form som du va innan du blev gravid och kanske till och med ta steget vidare och få den kropp du alltid hade velat ha! Det kan och kommer att bli tufft men det är inte omöjligt!
 
Lycka till!!
 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar