söndag 27 januari 2013

Lic. Coretraining instructor 20-21 April 2013


 
Efter ha fått tagit denna helg till att fundera på vad jag vill göra så har jag bestämt mig!
Att bli en Les Mills instruktör hade absolut varit skit skoj men det finns för många delar i det som gör att jag både blir beroende av andra för att kunna hålla pass då det är inte vilka gym som helst som har och får köra deras pass på sina anläggningar, samt att jag känner att jag vill nog inte satsa på de stora jättarna i första läget utan ta ett minde steg i taget.
Hade man varit själv så hade jag nog inte tvekat, men att va en två barns mamma och med allt som det innebär så finns inte den tiden helt enkelt.
Men detta är nog inte helt fel, med detta blir jag licensierad och jag kan stå på egna ben och köra pass vart jag vill och även så kommer jag kunna utveckla men egen träning och andras igenom detta :)
 
 
Lic. Coretraining instructor

Lic. Coretraining instructor (2 dagar)
För Dig som vill instruera Coretraining och bli licencierad instruktör. Coretraining är funktionell styrketräning & stabilitetsträning för kroppens kärna, bål, rygg och bäckenmuskulatur. Lär Dig bygga en stabil kropp med bra hållning och balans. Kursen består av

Målsättning
Du kommer att lära dig hur du på ett metodiskt och pedagogiskt sätt utformar och leder säkra, roliga och effektiva klasser i Coretraining med och utan redskap som inspirerar till fortsatt träning hos deltagarna. Du lär Dig även hur Du med rätt rörelseteknik utför övningarna.

Förkunskaper
Att ha tränat regelbundet i minst 6 månader.

Licensavgift
Du behöver EJ betala någon licensavgift för att använda dessa klasser på Din anläggning.

Diplom: Du får ett diplom/kursintyg efter avslutad kurs.

Kursinnehåll - 2 dagarProgram 10.00-17.00
• Vad är Coretraining?
• Klass Coretraining level 1
• Bålens funktion och uppbyggnad
• Grundpositioner
• Core övningsbank
• Klass Coretraining level 2
• Muskelrekrytering
• Klass Coretraining med stabilitetsboll
• Personlig feedback
• Core övningsbank med boll
• Parövningar
• Klass Coretraining med redskap
• Intensitetsförändring
• Instruktionsteknik
• Klassupplägg

Licensiering (kostnadsfri)
För att erhålla licensen krävs följande:
- Godkänt på tentamen (genomförs on-line efter kursen)
- Godkänd klass inspelad på video (mer info om inspelningen får du under kursen.

OBS! 4st DVDs med färdiga klasser i Coretraining ingår i kurspriset (värde 1395kr)!

2 kommentarer:

  1. Så roligt! Synd bara att man bor för långt ifrån :(
    Jag hade gjort vad som helst för att få träna ett pass med dig. Avis på dom som får äran att träna med dig! Lycka till med din licensiering
    / Marie

    SvaraRadera
  2. Tack Marie!!
    Ja bor du långt ifrån så är det inte så lätt det kan jag förstå :(
    Men det hade varit en ära för mig att ha någon som dig med på mina pass!
    Men tack så mycket jag hoppas att jag kommer att klara det! :)

    SvaraRadera