söndag 24 februari 2013

Crossfit!



Jag har aldrig givit mig på att testa Crossfit, vi har ett jätte fint crossfit gym på Oasen men närmaste jag har kommit den typen av träning är att stå vid tröskeln in och kollat in på tjejerna och killarna som kämpar! Jag har vid ett flertal tillfällen tänkt att jag åtminstone skulle testat det men det har tyvärr inte blivit av.. Men nu ska jag prova på det. På onsdag blev jag inbjuden till Malmö för att köra Crossfit på RAW Träningsverket.
Ska bli spännande! Det är en helt annan typ av träning mot vad en annan är van vid! Visst jag älskar och pusha mig själv hårt och intensivt som jag bara kan. Och i denna träning så gäller det att göra så många repetitioner som möjligt, så snabbt som möjligt, inga pauser heller under tiden i de enskilda passen eftersom man ska hålla pulsen uppe!

Så vi får se antingen blir detta bara en kul grej eller så kanske man fastnar! Om inte annat så ska det bli riktigt kul att fått prova på det, för det kommer att bli en del sån träning när L9 Fitness öppnas sitt nya och så är det inte fel att få provat på det lite innan så att man har en liten grund att stå på :)


"Att tävla på tid mot dig själv eller andra är ett viktigt element i träningen. Det får dig att kämpa lite extra och ökar motivationen. Det betyder att du alltid är redo att prestera ditt yttersta och det håller formen uppe på både kort och lång sikt. CrossFit tränar igenom hela kroppen och därför behöver du inte dela upp din träning i flera delar, som du kanske har gjort hittills. Du kan slå flera flugor i en smäll och både bli stark och optimera din kondition och smidighet"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar