onsdag 20 februari 2013

Färdig!!

Efter ha stressat som en galning hem från jobbet, kastat i sig något lätt att äta och sen vidare till träningen, så fick jag ihop åtminstone två pass av tre :-D
Idag hade jag bestämt mig för att öka på vissa muskel grupper på Bodypumpen, så nu blev det 2x12,5 kg istället för 2x10 kg på ben, 2x10 kg rygg istället för 2x8,75 kg...
På bröst körde jag på det gamla vanliga 2x8,75 kg borde kanske ha lagt på den sista lilla vikten så jag kommer upp på 2x10 kg men det får bli nästa veckas utmaning :-)
Biceps stannar jag på 2x6,25 (klarar f inte mer), triceps blev det enormt tungt som vanligt med 2x8,75 och som avslut 10 kg över huvud...
Axlar är det välldigt blandat från 2x10 kg till 2x 2,25 kg och där känner jag att jag är rätt nöjd..
Pass nummer två blev det äntligen lite dans (Sh'bam) igen med tjejerna! :-D
Så nu är man rätt nöjd och belåten och jag känner att jag kan verkligen ge mig själv lite beröm med en rejäl klapp på axeln för dagens insatts! Dutti Therese :-D

4 kommentarer:

  1. Du ät galet stark!!
    Men gick det bra för knäna att öka i vikt?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha tack, ja ngt starkare har man blivit ;-)
      Ja det gick faktiskt riktigt bra med knäna så nu är det bara till och hålla tummarna att dom håller med dessa vikter, annars får jag gå tillbaka igen..

      Radera
    2. Hur gör ni era Triceps på Bp? Kör ni mot pannan eller nån annan variant?

      Radera
    3. I denna release så kör vi mot panna, över huvud och mot mage och sedan som avslut stående med en lös vikt platta bakom huvud.. Den är rätt tuff måste jag säga.. :-D

      Radera