torsdag 28 februari 2013

Vilodag eller inte...

 
Hel kass på vilodagar men vila får det bli på söndag istället... 45min på gymmet med magträning på boll och vikter, jag tror jag fick ihop ca 650+ olika rep men jag tappade räkningen när det började bli jobbigt..
Tidigare när jag har kört min träning på boll så har jag inte använt mig av vikt, men jag kände att jag behövde lite utmaning samt motstånd så den senaste tiden så har jag lagt en 5kg vikt på bröstet och då helt plötsligt börjar det bli riktigt jobbigt! Men det är bra, och så ska det va, det ska va jobbigt!
Körde även mina 15 min på crosstrainern här hemma samt situps när jag kom hem, kunde ha gjort det på gymmet men då känns det som om att jag inte har gjort övningen efter hur det är tänkt, för tanken är att denna utmaning skall göras här hemma ;)
 
Men i morse när jag vaknade måste jag säga att jag kände inte av gårdagens crossfit pass så speciellt mycket mer än att jag skulle ha gjort min hemma övning men jag kom aldrig upp i tid, jag va ganska trött för det blev rätt sent innan jag kom hem, duschat, varvat ner och kom i säng igår..
Men ju mer denna dagen har gått så har det sakta smygit sig på mig, och nu på kvällen så har jag en sjuk träningsvärk i mina axlar! och även lite i armar.. Men det värsta är nog inte över dag 2 brukar vara värst så vi får se vad det blir av morgondagen, kan kanske behöva hjälp upp ur sängen ;)
 
Men i morgon blir det en sväng till Oasen för lite gym! Det var länge sen jag var där och bara gymmade, så det ska faktiskt bli skoj och köra lite maskiner för omväxlings skull :)
 
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar