onsdag 13 mars 2013

Dålig start på steg tävlingen!

Efter två dagar av denna steg tävlingen så har redan "vissa" börjat yttra sig om min träning!
Tråkigt när det känns som om att man måste förklara varför man tränar och hur man har kommit upp i dom steg som jag lyckats gjort!
Dessa människor är verkligen helt fel människor att prata träning med!
För istället för att säga "Fan va bra jobbat" så blir det "har du inget liv"!!
Men allt är ju en prioritets fråga! Istället för att ligga på soffan och pilla navel ludd så tar jag mig upp på mornarna och passar på att träna när det är möjligt under helg och ledig tid.
Det handlar om att planera sin träning ända ut i minsta detalj för att kunna klara av det när man har jobb och familj... För jag vill ju inte att något av det ska bli lidande för att jag har ett intresse...
Mina träningsdagar borta på kvällstid är två dagar i veckan och så på lördagar då Emilia sin Funky Kidz på Oasen och då blir det att ta två flugor på en smäll :)
De resterande dagarna har jag min träning antingen på tidig morgon innan familjen vaknar, på kvällen när dom har lagt sig eller när jag har chansen på helgen...
Tycker att det känns sisådär med denna tävlingen just nu för jag känner att det hade verkligen varit rolig att få se hur mycket man egentligen rör på sig under en 5 veckors period!
Men blir det förmycket så skiter jag i det, och då kan dom ha sin lilla tävling för sig själva!
För detta kan jag verkligen vara utan, jag vill ha positiva människor runt mig och som pushar mig i min träning och inte dom som trycker ner mig! Det tillåter jag bara inte..

Känns som det blev ett litet negativt inlägg i kväll, men ibland så har man tyvärr sånt runt sig också..




5 kommentarer:

  1. Du behöver verkligen inte utsäkta och förklara dig Tess! Dom är bara avundsjuka och rädda att förlora! Men förstår dig precis då jag själv känner ibland att jag måste förklara för andra hur jag hinner all träning när jag har familj!? Som du säger så måste man planera och framförallt priotera för att hinna träna 5-6 dgr i veckan som jag vill med att jag ska uppnå mitt mål. Att du tar dig upp 04.45 vissa mornar samma som att jag tränar på lunchen istället för att pilla i naveln ska vi ha stor Eloge för!!
    Folk ska alltid ha nått att snacka om och ofta handlar det om svartsjuka. Jag är bombsäker på att folk pratar om mig med när det gäller träningen.
    Stå på dig och ge inte upp, låt dom inte vinna pga sina dumma otänkta kommentarer! Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Håller med föregående talare.... Avundsjuka!
    Strunta i dom! Dom kan titta på sina fjantiga TVprograms"kompisar" medan vi andra skrattar och har kul med våra riktiga kompisar, i verkligeheten (där vi har ett Liv;)!)! ;)
    Stå på dig!

    SvaraRadera
  3. Tack tjejer!! Ni har helt rätt! :) Detta är ett underbart liv och jag skulle inte kunna tänka mig att ändra något för att förändra det! Tvärtom! :)
    Ni är underbara och självklart en stor del av mitt liv! Ni tycker och tänker samma som jag känner och ni är självklart en stor inspiration till min träning! Tack för att ni pushar mig när det behövs :)
    Stor kram!!!

    SvaraRadera
  4. Så jäkla dålig stil att klanka ner på alla dina steg! Det är bara ren och skär avundsjuka. De e avis på dig. Fast det är ingen ursäkt. Så otroligt omoget gjort av vuxna människor. Drygt att det ska sticka folk i ögonen när de handlar om träning!
    DU ÄR GRYM Tessan!! Så sjukt duktig att gå upp på morgonen!! Och du kämpar på så bra!
    Kram på dig sluta aldrig kämpa för de du brinner för!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja tyvärr så är det så ibland, men jag vet innerst inne att det sticker hårt hos många människor när det gäller träning.. Det tråkiga är bara att man ska vända något som är så roligt och bra som träningen är till något negativt när jag bara kan känna att det ska vara tvärtom.. Men men vi är alla olika och var och en till sitt..
      Vi som tycker om vår träning har inte detta som ett måste utan det är en livsstil som vi valt och vill ha :)
      Jag lovar jag kör på som alltid, om inte så kan man vända detta till något bra och det får mig till att ta i lite mer bara för att... :)
      Stor Kram!

      Radera